główne zdjęcie Elektryczny Volkswagen

Elektryczny Volkswagen

Volkswagen, pokazując, że jest czymś więcej niż tylko samochodem służbowym dla kadry kierowniczej, zamierza wprowadzić na drogi swój elektryczny pojazd - obok nowej koncepcji hybrydowej.

Podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles Volkswagen zaprezentuje trzy pojazdy: dwa nowe sedany i samochód elektryczny. Wszystkie są zgodne z zeszłoroczną zapowiedzią prezesa VW Group Martina Winterkorna, że VW zainwestuje 7 miliardów dolarów w hybrydy i samochody elektryczne do 2012 roku, ale do tej pory widzieliśmy tylko projekty pozostałych. Golf Blue TDI plug-in hybrid trafił na pierwsze strony gazet we wrześniu, kiedy premier Stephen Harper odebrał go na imprezie prasowej w Quebec City w ramach rządowego planu stopniowego wycofywania tradycyjnych samochodów zasilanych gazem. Drugi sedan będzie oparty na tej samej architekturze, co Audi A6. I, w ciekawy twist, VW stworzył opcję szyberdachu dla Golfa, który nie jest szkło, ale faktycznie cienkie panele słoneczne, które mogą generować energię elektryczną z promieni słonecznych.

Volkswagen Solar Sunroof jest dostępny z technologią BlueMotion (EcoFuel) i jest standardem w niektórych krajach europejskich. Jest on również dostępny w Chinach ze swoim klonem Chevroleta Volta "Soltra".

To ciekawy krok niemieckiego producenta samochodów która od lat stara się konkurować na rynku energii słonecznej. Ogniwa słoneczne na dachach samochodów mogą generować energię elektryczną przy niższej wydajności niż panele dachowe, ale również zwiększają opór aerodynamiczny, a tym samym zmniejszają zasięg pojazdów. Interesujące jest to, że Volkswagen nie pozycjonuje tej technologii jako opcji, która może dać samochodom elektrycznym impuls - ale raczej jako coś, co pomoże uczynić je bardziej wydajnymi.

Innowacja: Panele słoneczne przypominające szyberdach tworzą elektryczność bez ruchomych części (3 listopada 2010 r.) Mercedes-Benz w zeszłym roku, kiedy zaprezentował swój samochód koncepcyjny F015, sam podjął próbę wprowadzenia cienkowarstwowych paneli słonecznych. Podobnie jak VW, Mercedes starał się zintegrować je z linią dachu pojazdu bez zbytniego uszczerbku dla stylistyki i aerodynamiki. Nissan - twórca modelu Leaf - posiada panele słoneczne na suficie i tylnej szybie swojego samochodu.

System ma wydajność 11%, co jest wciąż mniej niż konwencjonalny panel krzemowy, ale przewyższa inne cienkowarstwowe technologie solarne aż o 30%. Ten ostatni rodzaj ma zazwyczaj sprawność poniżej 3%. "Z tego materiału można uzyskać prawie dwa razy więcej energii," powiedział George Douglas, dyrektor ds. strategicznych programów energoelektronicznych w HRL.

Malutkie ogniwa są wytwarzane w czystych pomieszczeniach HRL w Malibu w Kalifornii przy użyciu opatentowanych technik, które zapewniają, że przekształcają światło słoneczne w energię elektryczną bez utraty wydajności w czasie ich użytkowania. Oznacza to, że samochody będą wymagały mniej konserwacji i wymiany części w trakcie ich użytkowania, a także powinny oferować większą oszczędność paliwa.

Elektryczny Volkswagen 🚗 Blog wAucie
Autor:

Opublikowano 2021-07-30 w serwisie wAucie.staranni.pl. Ostatnia aktualizacja wpisu nastąpiła 2021-07-30 22:06:44.

Ostatnia zmiana w systemie FRYZJERZY nastąpiła 31.07.2021 20:38:31
© 2017-2024 Staranni

W naszej bazie posiadamy już 151 069 firm i instytucji.

Data publikacji wersji:

Wersja platformy: 9c0cd